Zespół Placówek Oświatowych w Przybyszewie

ul. Władysława Rosłońca 5

tel. 48 615 21 59

Wycieczka Góry Świętokrzyskie

Podróże kształcą. To powiedzenie znają wszyscy bardzo dobrze. O jego prawdziwości przekonali się również nasi uczniowie .

27 października 2022r. uczniowie klas 3a, 3b, 2 i 8 pod opieką nauczycieli wyruszyli na całodniowa wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszą atrakcją a zarazem nie lada wyzwaniem okazało się wejście na szczyt Łysej Góry i zwiedzanie Klasztoru Św. Krzyża. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Nowej Słupi. Przy usytuowanej na skarpie figurze pielgrzyma rozpoczęliśmy z panem przewodnikiem wędrówkę na teren Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Drogą królewska dotarliśmy na szczyt Góry Świętego Krzyża. Tam zwiedzaliśmy klasztor Świętego Krzyża oraz Muzeum Misyjne Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej. Znalazła się jeszcze wolna chwila na zakup pamiątek. Na dół zjechaliśmy meleksami a następnie udaliśmy się do Osady Średniowiecznej w Hucie Szklanej. Na miejscu uczniowie mogli zobaczyć i usłyszeć jak wyglądało życie i praca ówczesnych mieszkańców. Wszyscy z zaciekawieniem oglądali XII/XIV – wieczne drewniane zagrody. Przy każdej chatce czekał inny rzemieślnik: kowal, szewc, stolarz, garncarz, tkaczka. W ostatniej z chatek uczniowie usłyszeli od zielarki o leczniczych właściwościach ziół. Zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną.